Що вивчає фізика


Тема уроку: Що вивчає  фізика
Мета уроку: познайомити  учнів з новим  предметом шкільного  курсу. Визначити місце фізики, як науки в системі шкільних дисциплін, коло досліджуваних явищ, пояснити зв'язок фізики з іншими науками і технікою  ознайомити і виявити  інтерес у дітей до вивчення предмета .
Обладнання: похилий жолоб, сталева кулька,штатив; пружина , набір вантажів; постійні магніти ; лінза , свічка , екран.
Хід уроку:
I. Знайомство учнів з кабінетом фізики. Організаційний момент.
II . Лекція вчителя.
Сідаючи в поїзд, таксі, трамвай, натискаючи кнопку електричного дзвінка, включаючи телевізор,переглядаючи кінофільм або спостерігаючи,як комбайн прибирає урожай,ви навряд чи замислювалися над тим, який шлях пройшло кожне з цих досягнень техніки , скільки праці вкладено в кожне з них. До техніки ми звикли,вона стала нашим супутником. А ж не дуже давно люди їздили на тарантасах ,запряжених кіньми , косили жито і пшеницю серпами , сиділи при світлі палаючих скіп в довгі зимові вечори і тільки в казках мріяли про різні чари ... Гуслі - самогуди , килим - літак ,сокира- саморуб - ось предмет казкових мрій.
 Згадайте, у казці О.С. Пушкіна звіздар і мудрець , який подарував царю Додону чарівного  півника , запевняв його :
     Петушок мой золотой                            Иль набега силы бранной,
Будет верный сторож  твой;                       Иль другой беды незваной, -
Коль кругом всё будет мирно,                    В миг тогда мой петушок
Так сидеть он будет смирно;                       Приподнимет гребешок,
Но лишь чуть со стороны                             Закричит и встрепенётся
     Ожидать тебе войны;                                   И в то место обернётся
І ось мрія збулася. Сучасні радіолокаційні установки набагато  кращі золотого півника . Вони дозволяють миттєво і точно виявити в небі літаки , ракети та інші об'єкти. Як про диво йдеться в казці Єршова «Конек- Горбунок»  про холодне  світло:
Огонёк горит светлее,                                            Диву дался тут Иван,
Горбунок бежит скорее.                                         «Что, - сказал он, - за шайтан!
Вот уж он перед огнём.                                         Шапок пять найдётся свету,
Светит поле словно днём.                                      А тепла и дыму нету.
Но не греет, не дымится                                          Эко чудо-огонёк...»

І ось диво - вогник у вигляді ламп денного світла проник в наш побут . Він тішить людей на вулицях , в магазинах , в установах, в метро, в школах, на фабриках і заводах. Так, казки стають бувальщиною. Але все, що ми зараз маємо, є досягненнями однією з найдавніших наук - фізики. Фізика вивчає світ, в якому ми живемо, відкриває закони, яким підкоряються ці явища , і як вони взаємопов'язані. Серед великого різноманіття явищ в природі фізичні явища займають особливе місце. До них відносяться:
■ Механічні (рух машин , дослід: рух кульки по жолобу ) ;
■ Електричні ( електризація тіл ( дослід ) , нагрівання електричним струмом провідника)
■ Магнітні (дослід : дія магніту на залізо) ;
■ Оптичні ( відображення світла від дзеркал ) ;
■ Теплові ( танення льоду , кипіння води);
■ Атомні (робота атомних реакторів , процеси, що відбуваються всередині зірок ) ;
■ Звукові ( акустичні ) .
III.Досліди з подальшою бесідою :
 1 . Падіння на стіл якогось тіла. Яке явище тут спостерігається ? ( рух).
 2 . Переливання води з повної склянки в порожню .Яке  явище тут спостерігається ? ( рух).
3 . Запалювання сірника, свічки або запальнички. Яке явище тут спостерігається ? (горіння ) .
Висновок з розмови : закони фізики є об'єктивним відображенням розвитку природних
закономірностей. Будь-які процеси, що відбуваються в природі ,тісно пов'язані між собою, навіть зміна дня і ночі на планетах обумовлена ​​обертанням їх навколо своєї осі.
Фізика, як наука тісно пов'язана з іншими науками
Наприклад, з географією , астрономією , хімією ,біологією. Фізика допомагає більш  глибоко вивчити процеси , на перший погляд, не пов'язані з фізикою.
IV.Закріплення нового матеріалу.
( Записи  у зошитах )
Фізика-наука про природу
 вивчає явища : механічні , теплові , світлові , магнітні , електричні , звукові , атомні
 використовує поняття: тіло і речовина
 використовує методи : математичний розрахунок і виведення , тобто формує закони
   Завдання: знайти закони , яким підлягають  явища природи .
IV Підсумок уроку .  Завдання додому
Вступ,§ 1 , конспект ( вчити ), питання після параграфа.


Література :

  1. Л. Е. Генденштейн  « Фізика – 7 » - Х. 2007.

  1. І. П. Підласий « Як підготувати ефективний урок » - К. 1989.

  1. В. Ф. Савченко, Є. В. Коршак, О. І. Ляшенко
              «Уроки фізики у 7-8 класах » - К. 2002.

  1. Л. А. Кирик « Уроки фізики – 7 клас  » - Х. 2004.
  2. « Інтерактивні методи на уроках фізики » -
                                  -К.  Бібліотека « Шкільного світу ». 2008.
    

Комментариев нет:

Отправить комментарий